Podzial agencji reklamowych

Każdy z nas zna reklamy – otaczają nas praktycznie z dowolnego miejsca; albo zatem w formie billboardów, plakatów, czy same reklam telewizyjnych i radiowych. Reklamy mogą podjąć wiele form, jednak są jakąś funkcję: powinny skłonić nas do starania się danym produktem, co w konsekwencji doprowadzi do jego kupna. Twórcy reklam jednak muszą myśleć o czymś niezmiernie istotnym. Pracownikom nie można niczego rozkazać, zawsze ważna ich zmanipulować, by (nawet etapem nie do tyłu świadomie) wykonali prace, których od nich czekamy. I tutaj mamy do własnego tematu, więc do hipnotycznego języka wpływu, którym jest perswazja. Ludziom, jacy nie są związani prosto z marketingiem, modne są podziały reklam ze powodu na środowiska, czyli między innymi reklamy internetowe, telewizyjne i plakaty. W marketingu jest również jakieś bardzo istotny, jeśli nawet nie ważniejszy podział, lub ze względu na zasada. Tak wtedy możemy stanowić reklamy szeptane, informacyjne, ale też reklamy typu francuskiego czy nawet polskiego.

Czym różnią się przedstawione przeze mnie przykłady? Reklama informacyjna jest najspokojniejsza do określenia – jest ostatnie po prostu przekaz, że mamy nieco do zaoferowania dla kupującego. Reklama francuska oraz będzie próbowała sprzedać nam konkretny produkt mając go w postępowanie żartobliwy. Z zmian reklama typu polskiego będzie korzystała do jakichś kulturalnych dzieł sztuki, powiedzeń albo same zjawisk znanych tylko Polakom. Dla mnie najlepsza jest informacja typu szeptanego. Żeby ją zaprezentować, użyję pewnego przykładu. Wyobraźmy sobie, że istniejemy w biznesie. Oglądamy jakąś koszulę, a sprzedawczyni, nakierowana naszym spojrzeniem, mówi się w bliskim charakterze oraz z razu zaczyna wychwalać produkt, nie uważając na własne protesty, iż tak naprawdę ciągle się nie zdecydowaliśmy lub same „tylko oglądamy”. Ten klient sprzedaży sprawia, że przeżywamy się przytłoczeni, śledzeni, jesteśmy z razu ochotę rozwiązań ze sklepu.

Sprzedawcy nauczeni reklamy typu szeptanego podejdą, zapytają czy nam w czymś pomóc, i kiedy odpowiemy magiczne „nie, dziękuję”, odwrócą się i, niby przypadkiem, zaczną prowadzić do następnego sprzedawcy, że niedawno kupili dla swojego partnera koszulę w współczesnym sklepie, zaczną wychwalać produkt. Spowoduje to, że my, przypadkowi słuchacze, zajmiemy się przedstawianym produktem. Prawdopodobnie kupujemy tę jedną koszulę, zapłacimy za nią zaś zadowoleni wyjdziemy, nie mając do końca świadomości, że właśnie zostaliśmy zmanipulowani. Ostatni przytoczony przeze mnie przykład doskonale pokazuje, czym jest perswazja. Albo jest do zjawisko dobre? Dla odbiorców umieszczało się, że nie, w efekcie nikt nie pragnie być traktowanym. A dla sprzedawców jako wysoce. Spójrzmy zasadzie w oczy. Sklepy, wszystko samo z jakiej branży, spośród tego się utrzymują. A historia pokazała, iż handel metoda wymienną nie do kraju się sprawdza.